Obserwuj wątek
Każdy, kto choć trochę zagłębi się w temat ruchu charyzmatycznego wie, że przekazywanie namaszczenia to jego istotny element.
Kiedy w środowiskach katolickich zrobiło się wokół tej praktyki głośno, zwłaszcza, gdy chodzi o przyjmowanie namaszczenia od protestantów, niektórzy znani charyzmatycy zaczęli się wypierać, że nic takiego nie ma miejsca – chociażby w ostatniej dobrze znanej audycji w Radiu Maryja.
Poniżej przykład katolickiego ewangelizatora Bartka Żmudy, jednego z liderów wspólnoty Dom w Ramionach Ojca, o którym było już pisane wcześniej, tutaj:
https://m.facebook.com/groups/129185981013338?view=permalink&id=135332567065346
Bartek Żmuda w wywiadzie dla radia Deon24 powiedział:
„Postanowiliśmy przejechać autostopem przez całe Stany aż do Redding, gdzie jest wspólnota, która bardzo mocno służy modlitwą o uzdrowienie. Obydwaj jesteśmy bardzo zafascynowani w jaki sposób posługę tam przebiega. Chcemy dokonać tego szalonego skoku na drugi koniec Stanów, żeby tam doświadczyć namaszczenia tej modlitwy i również przynieść to do Polski”
Cały wywiad tutaj: http://deon24.com/bartek-zmuda-i-janek-przepalkowski-jada-…/
Poniżej także zapis audio ze spotkania wspólnoty Dom w Ramionach Ojca na którym słyszymy o kolportowaniu materiałów przywiezionych z Bethel we wspólnocie:
https://soundcloud.com/bartonn/wizja-diakonii-wstawienniczej2015#t=5:40
Inaczej mówiąc Bartek Żmuda – jeden z liderów katolickiej wspólnoty charyzmatycznej „Dom w ramionach Ojca” – zapoznaje z materiałami przywiezionymi ze zboru Bethel w Kalifornii osoby szkolące się w modlitwie o uzdrowienie nad tłumami która ma polegać na bezpośrednim zwracaniu się do chorób.
Na zdjęciach poniżej, Bartek Żmuda (od prawej) z Billem Johnsonem (w środku) liderem zboru Bethel.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203499887392217&set=a.3827640123903.2153714.1064806939&type=3&theater
Zdjęcie zrobione prze siedzibą Bethel:
(Bartek Żmuda od prawej)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=483366545142688&set=a.483366541809355.1073741828.100004080398228&type=3&theater
Polecam wysłuchać całości nauczania – wskazówek nauczania dla osób posługujących modlitwą uzdrowienia. Możemy tam również usłyszeć o tym jak modlić się nad zgromadzonym tłumem zwracając się bezpośrednio do chorób w oparciu również o posługę Marii Vadii. Możemy również dowiedzieć się o inicjatywie „namiotu uzdrowienia”:
„chodzi o to że namiot uzdrowienia to jest takie „ciało” można powiedzieć przy „kosciele ulicznym” czyli takim dość ekumenicznym choć tak naprawdę to wyszło od protestantów a teraz jest już właśnie ekumeniczne (śmiech), jest fajne że już to się robi bardzo ekumeniczne, a wyszło tak naprawdę od protestantów, taki projekt ewangelizacyjny na patelni czyli wiecie”.
https://soundcloud.com/bartonn/wizja-diakonii-wstawienniczej2015#t=6:56
Tak więc mamy angażowanie się lub kopiowanie od zielonoświątkowców posługi „namiotu uzdrowienia” w którym mają się dokonywać uzdrowienia jak to ma miejsce u protestantów.
Poniżej link do filmu „namiotu uzdrowienia” prowadzonego przez zbór zielonoświątkowy Spichlerz z którym zaprzyjaźnieni są niektórzy katoliccy charyzmatycy:
https://www.facebook.com/KosciolSpichlerz/videos/1092233284124935/
O inicjatywie „namiotu uzdrowienia” opowiada pastor Andrzej Stepanow – o zgrozo wkładając w to wszystko słowa św.Jana Pawła II.
https://www.facebook.com/KosciolSpichlerz/videos/1092233284124935/
Wracając do nagrania , na koniec możemy usłyszeć o inicjatywie „Góra Modlitwy” która jest obecna od dawna w fundacji HOP 24/7, która powstała aby kontynuować dzieło zborów IHOP (USA Kansas) w Polsce, o czym wielokrotnie pisaliśmy.
https://soundcloud.com/bartonn/wizja-diakonii-wstawienniczej2015#t=10:00
Okazuje się że w fundacji HOP 24/7 już od pewnego czasu posługiwały osoby z tej wspólnoty , teraz współpraca znacznie się wzmocniła.
Bartek Żmuda był obecny na spotkaniu z Randym Clarkiem w Kaliszu co widać na poniższym dwu sekudowym ujęciu:
https://youtu.be/CwhTC_czEQM?t=35m3s
(klęczy on podczas modlitwy Randego Clarka zaraz po prawej stronie klęczącej pochylonej czarnoskórej kobiety z dredami. Nawiasem mówiąc zaraz na następnym ujęciu widzimy Marcina Zielińskiego, a niedaleko za nim Krzysztofa Sowińskiego ustawiających się w kolejce do modlitwy.)
Na tym ujęciu widać jeszcze jak podczas spotkania Bartek Żmuda nakłada ręce na głowy modląc się za obecne tam osoby:
https://youtu.be/CwhTC_czEQM?t=36m9s
Ostatnia rzecz to to że Bartek Żmuda również był obecny na spotkaniu z ulicznym uzdrowicielem z USA – Toddem Whitem.
http://perspektywanieba.pl/pl/media/gallery/perspektywa-nieba-2015-todd-white
Wspólna posługa wraz z Marcinem Zielińskim na Litwie:
(Marcin Zieliński – w ciemno-niebieskiej koszuli , po prawej bartek Żmuda obok kapłana)
„…Dzis znów prowadziliśmy modlitwe nad tłumem, tym razem w trójkę. Po modlitwie 50% osób podniosło dłonie dając znać, że dolegliwości bólowe zniknęły! Jesus is faithful!
Później była modlitwa o chrzest w Duchu Świętym podczas której ludzie doświadczyli obecności Pana. Jutro zaczynamy 3 dniowe rekolekcje w innym mieście dla posługujących. W środę Marcin poprowadzi konferencję z modlitwą o uzdrowienie w więzieniu. Cały ten czas zakończymy wielką modlitwą o uzdrowienie!”
https://www.facebook.com/janprzepalkowski/posts/699128920233115
https://www.facebook.com/janprzepalkowski/posts/704031543076186
Piotr Aksorz
Paweł Muszyński:
W związku z ostatnimi wpisami na grupie dotyczącymi „łamania” ducha religijności w Polsce zamieszczam nagrania, które pokazują, że takie praktyki są stosowane również przez liderów wspólnot katolickich.
Proszę wysłuchać dwóch fragmentów nauczania znanego polskiego ewangelizatora Bartka Żmudy z katolickiej wspólnoty Dom w Ramionach Ojca:
1-https://drive.google.com/open…
2-https://drive.google.com/open…
Czym jest to uwalnianie od ducha religijności? Jakie to ma oparcie w Tradycji Kościoła i Jego nauczaniu? Gdzie jest tego źródło? Czy nie w nauczaniu osób związanych z ruchem Toronto Blessing?
Być może, ponieważ po spotkaniu z Randym Clarkiem w Kaliszu mówiono takie „świadectwa” np. tutaj:
https://m.youtube.com/watch…
– od min 39:50 nagrania możemy posłuchać co mówi osoba z katolickiej wspólnoty.
Od jakiegoś czasu słyszymy też o jedności w jakimś Kościele ponad denominacjami, co jest sprzeczne z nauka katolicką.
Deklaracja „Dominus Iesus” mówi wyraźnie:
„Nie wolno więc wiernym uważać, że Kościół Chrystusowy jest zbiorem – wprawdzie zróżnicowanym, ale zarazem w jakiś sposób zjednoczonym – Kościołów i Wspólnot eklezjalnych. Nie mogą też mniemać, że Kościół Chrystusowy nie istnieje już dziś w żadnym miejscu i dlatego winien być jedynie przedmiotem poszukiwań prowadzonych przez wszystkie Kościoły i wspólnoty”
Do czego więc zmierza ruch charyzmatyczny ? Czy doktryna i dogmaty Kościoła Katolickiego są przeszkodą w osiągnięciu jakiegoś celu? Np. w utworzeniu tzw. uniwersalnego „super-kościoła” odrzucającego doktrynę i dogmaty?
Być może dlatego wielu z tych, którzy są wierni Kościołowi oraz Jego Magisterium jest dzisiaj wyśmiewanych i nazywanych „faryzeuszami”, tylko za to, że pozostają wierni dogmatom, doktrynom i nauczaniu Kościoła. Jeśli faryzeusze też tak postępowali, to jest to jedyna materia, w której zachodzi podobieństwo między nimi a tradycjonalistami. Różnica polega natomiast na tym, że tradycjonalista uznaje siebie za grzesznika i próbuje ze wszystkich sił żyć tak, jak wymaga tego od niego Chrystus i Kościół Katolicki który jest pełnia prawdy. Przyznaję, że może być nieugięty w swoich przekonaniach, ale tylko dlatego, że nauki Pana Jezusa nie podlegają negocjacji. To czego nauczył nas Pan Jezus trwa, od wieków w Kościele i pracuje w wiernych którzy żyją w zgodzie z nauką swojego Oblubieńca. Bóg kocha nas bezwarunkowo ale zbawia na określonych warunkach ponieważ miłość jaką nas obdarował Bóg nie anuluje Bożych przykazań.
Uderza się też w samo serce naszej wiary, czyli w Eucharystie, piętrzą się nadużycia liturgiczne, powoli acz sukcesywnie poprzez to „znieczula” się wiernych, którzy zapominają, że Msza Święta to przede wszystkim Ofiara składana ku czci Boga, że jest ponawianą ofiarą krzyżową.
Za przejaw faryzeizmu uważa się również troskę o normy liturgiczne podczas sprawowania Najświętszej Ofiary jakby troska o liturgię świadczyła o braku miłości do bliźnich, a niechlujstwo liturgiczne o powiewach Ducha Świętego.
Zobacz, więc Ty który nazywasz to faryzeizmem jak odprawiał Msze Świętą św. o. Pio, i zadaj sobie pytanie czy miałbyś odwagę nazwać go faryzeuszem.
https://www.youtube.com/watch?v=VqmGpzqHfro
Zaznaczam, że materiał audio jest dostępny publicznie w aplikacji „soundcloud” i
https://soundcloud.com/…/bartek-zmuda-29072015-litwa-przemi…
https://soundcloud.com/…/dlaczego-modlimy-sie-o-uzdrowienie…