Ewangelizacja w kulturze ponowoczesnej i medialnej

Obserwuj wątek
( 0 Obserwujących )
X

Obserwuj wątek

E-mail : *

Kultura – Media – Teologia 1(1) 2010, s. 47-62.
ks. MarekDziewiecki
Niniejszy tekst to analiza związku, jaki zachodzi między dominującą obecnie kulturą ponowoczesności i funkcjonowaniem w społeczeństwie zinformatyzowanym, związanym z kulturą ikoniczną, a sposobami głoszenia słowa bożego współczesnemu człowiekowi. W takim kontekście kulturowym i społecznym media mogą i powinny stać się ważnym narzędziem nowej ewangelizacji. wymaga to od ewangelizatorów nie tylko znajomości orędzia chrześcijańskiego ale też kompetencji z zakresu komunikacji międzyludzkiej oraz umiejętności kodowania prawd wiary w formie dostosowanej do specyfiki danego środka przekazu. Również dziś zachowują swą wartość tradycyjne metody głoszenia Ewangelii pod warunkiem, że nowi ewangelizatorzy będą posługiwać się językiem i argumentami, zrozumiałymi dla współczesnych ludzi oraz dobierać tematy przepowiadania, które są ważne dla konkretnej grupy słuchaczy Słowa Bożego.
Artykuł dostępny: https://drive.google.com/file/d/0BwuuniaB1InLdXZ1NExQOVowOG8/view?usp=sharing
 
 

Przeczytaj jeszcze:   Filozofia (mefafizyka) w kształceniu uniwersyteckim
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x